En riktig jul

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aloha! (en hemskt ojulig hälsningsfras kanske). Eftersom jag håller hårt på hela inte-börja-jula-för-tidigt-för-då-kanske-stämningen-dör-för-tidigt-koncepten och enbart tillåter mig att typ dricka julmust och se julkalendrar, så blir det en hel del julkalendertittande! Till och med nu när min sambo kommit hem igen, men det får han ju liksom ta. Den här gången blev det iallafall att se En riktig jul. Den tillhör inte de kalendrar som når min topp 5, utan är mer bra att ha på i bakgrunden medan en gör andra saker! En bra pyssel- och pluggfilm, helt enkelt. För även om kalendern kanske inte är hundra i handlingen enligt mig, så tycker jag den är himla mysig på något sätt, rent miljömässigt! Det kan ju i och för sig vara just min film som är defekt men jag tycker den har en mörk och nästan skimrande nyans över sig. Så är den defekt: så är det en himla bra en, ni borde kanske skrapa lite på era kopior för att få samma effekt ;) Sen blir allt så mysigt med det mörka och snöiga vädret och tripparna till nordpolen och tomten!  Miljön gör mycket för en julkalender, så jag hoppas på snö både utomhus och i årets TV-kalender!
 
I övrigt så är det himla enkelt för en valbo:are att inte tjuvstarta julen, med tanke på att jag hela tiden läser om städer där Rusta, IKEA osv. har plockat fram sina julsortiment men det här liksom aldrig här! Nåja. Imorgon SKA jag minst hitta julmust och Allers julmagasin, om det så är det sista jag gör. Så något kan komma igång för mig också! Wish me good luck! God natt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0