Julfrågor!

 
Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?

Som vanligt antar/hoppas jag. Hemma hos mamma i Ludvika, med mina systrar och släkten. Sen på juldagen så blir det antagligen att åka till pappa i Borlänge. 

 

Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur? Jajamensan, är tidigt ute med planerna i år! I vanliga fall så brukar det bli i sista stund men i år ska min pappa gifta sig, och det är väl inte varje dag!

 

Vad önskar du dig i julklapp? Haha, ALOT. Får återkomma med en lista tror jag!

 

Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut? Jag har aldrig gjort det faktiskt, mest för att jag inte har fått med mig någon! Men jag somnar alltid sent och vaknar obscent tidigt på julaftonsmorgon. På senare år så brukar jag dock ta mig en powernap under kalle anka ;)  En himla fin och något pensionärsaktig tradition! 

 

Har du börjat köpa julklappar ännu?

 

Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton? Alltså, jag har ingen direkt tradition av att se på kalle och sådär, eftersom jag är ett skilsmässobarn som hade fullt upp med att åka runt till alla och plöja julklappar. Kan du vissla johanna, däremot missade jag aldrig. Men ifall jag ändå ska välja någon så är det nog ferdinand eller Askungen. En scen som jag får direkt ångest av är den med husvagnen ;) Till och med som lite fick jag panik när den där idiotiska Långben bara lämnade bilen sådär. 

 

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar? Jag vill inte låta som en tråkig vuxen nu, för missförstå mig rätt, jag älskar fortfarande att vakna på julaftonsmorgon, MEN det var bättre som barn. Nu för tiden så är det mest väntan på julafton,som jag faktiskt tycker allra bäst om.

 

Brukar du känna att det är skönt när julen är över? NEJ! Jag är snarare förkrossad, även om jag är rätt snabb att städa undan allt, men det är mest för att det är deprimerande att se allt när julen ändå är slut. 

 

Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet? Viktigast är janssons frestelse och köttbullar, mindre viktigt är...resten. Dopp i grytan, kanske? Jag är nog mer för julgodiset än julmaten!

 

Vilken julmustsort är godast? Apotekarnas eller Nygårdas, förmodligen.

 

Vilket glöggmärke är godast? Blossa kanske? Äsch bara den är röd så går det mesta ner! :)

 

Har du firat jul utomlands någon gång? Nepp och det skulle aldrig falla mig in! Any holiday but not chistmas!

 

Vilken jullåt är den bästa, varför? Åh vad svårt. Det slutar alltid upp med att jag rabblar upp alla jullåtar som finns när den frågan kommer upp. Men om jag ska säga något så är det nog "White christmas" och "Julen är här"...fast jag älskar all julmusik.

 

Vilken julfilm är den bästa, varför? Jag älskar polarexpressen för att den är så himla mysig, hela grejen med att ett tåg kommer mitt i natten och plockar med en till tomten! Sen älskar jag den där filmen som jag inte vet vad den heter men handlar om riktiga tomten och alla som ställer sig upp och "I believe". (något som kan tipsa på namn?)

 

Bästa julkalender? Mysteriet på Greveholm, Sunes jul eller Jul i Kapernaum. 

 

Vilken artist tycker du är juligast av alla? Älskar Tommy Körberg och Sofia Källgren!

 

Har du varit Lucia någon gång? Nej, eller när jag var barn och alla var det fast då hatade jag det. Men inte på senare år, vilket jag kan säga att jag forfarande är YTTERST bitter över.

 

Vad är ditt bästa råd för en bra jul? Stressa inte, bara koppla av och NJUT! Och att det blir så himla bra även om allt inte är perfekt! Jag själv har en tendens av att stressa så himla mycket att jag till slut inte hinner njuta av all den stämning som jag kämpar så hårt för att skapa. Sjukt dåligt egentligen! 

emma
2013-11-15 @ 19:06:35
URL: http://julen.blo.gg/

Gud vilka roliga frågor :) Lånar denna.

Svar: Kör hårt, det gjorde jag med! :)
Sanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0