Formina.se

När det skall till att bakas pepparkakor så är det såklart kul att skära egna mönster för hand. Men nu har jag hittat på en hemsida som jag tycker är finurlig: Formina.se. En sida full av olika pepparkaksformer och som dessutom underlättar om man har skakiga händer och är dålig på att baka, som jag (även om jag är en ack så entusiastisk bakare). Där finns massor av olika roliga motiv och som den sago- och prinsessnörd jag är så har jag självklart samlat på mig både slott och prinsessor, och en massa fler!
 
 
 
 
 
Lite glasyr på detta och det blir topp! Ska antagligen skaffa mig några mumin-formar i år också, något som jag har kollat på i flera år men aldrig köpt. Alltså åh, vad jag längtar efter att bara baka och mysa! Förra året var det första året som jag dessutom testade på att montera ett pepparkakshus på egen hand och det blev väl...rätt trasigt och misslyckat. Man skulle kunna säga att jag är som julbloggarnas Bridget Jones ungefär, med tanke på att jag till och med har misslyckats med att baka pepparkakor och lussebullar... Men skam den som ger sig, i år ska jag baka och förhoppningsvis så bakverken ätbara också! :) Haha, wish me good luck!
Nilli
2013-11-16 @ 19:39:30
URL: http://ximasbynilli.blogspot.se/

Jag blev sugen på Mumin-formar nu!
Lycka till med julbaket! :)

Svar: Eller hur, älskar mumin! Roligt med lite olika formar och inte bara de vanliga tycker jag. :)
Sanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0