Dags att kavla upp ärmarna

Aloha! Nu har då jädrar i mig hösten dragit igång! Äntligen! Jag tyckte det varma vädret som varade in i september kändes som ett hån mot mig som är trött på sommaren och vill ha mig lite vinter. Men nu har det dragit ihop sig! Det är kallt och blåser som tusan, och alla löven börjar bli sådär fina. 
 
Jag brukar alltid säga att jag älskar hösten och det gör jag också, åtminstone i teorin. I praktiken så är den dock väldigt kall och jag hatar när det blåser. Men MEN! Jag är superglad över att frysa och svära över vinden, för nu vet en att det snart är dags för julen igen. Och det är ju inte mycket som slår det! 
 
Jag har redan återgått till mitt julblogg-läsande och vi får se hur mitt egna bloggande kommer att gå. Förra året så slutade jag redan in december. Vad är det ungdomarna säger? Epic fail? Till mitt försvar så var förra julen väldigt stressad eftersom jag hade så mycket skolarbete och orkade knappt med något annat när jag väl var ledig. Men i år så hoppas jag på en bättring! 
 
För tillfället sitter jag hemma hos min mamma i Ludvika, där jag visiterar i helgen. Jag har hunnit med både shopping på kupolen med två av mina systrar och även hunnit med att krama på min systerdotter Belle. Nu är det natt och jag borde förmodligen sova vid det här laget, men icke. Nej, jag sitter och julfyndar på Tradera. Har håvat in ett stycke nytt julbroderi att ta mig an:
 
 
Allt juligt, som musik, film och pyssel är sånt jag måste hålla på för att känna att jag inte "fuskar". Men ett litet julbroderi här och där borde väl vara okej, tycker jag. Nä hörrni, nu lär jag nog sova om jag ska orka med morgondagen. God natt fellow julare!
 
johanna
2014-09-28 @ 21:07:02
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se

Ja, julbroderier är helt okej! Det har jag också fuskat med :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0